Microsoft Corp. kondigde deze week aan dat zijn Bing-zoekmachine cryptocurrency-advertenties op zijn platform zal gaan verbieden.

Melissa Alsoszatai-Petheo, adverteerder beleidsmanager bij de softwaregigant Redmond in Washington, zei in een blogbericht van het bedrijf dat Microsoft voortdurend zijn beleid evalueert om ervoor te zorgen dat consumenten en digitale adverteerders op Bing een veilige en boeiende zoektijd hebben. Ze zei dat het bedrijf heeft vastgesteld dat crypto-advertenties een “mogelijk verhoogd risico” veroorzaken, met een potentieel voor “slechte actoren om deel te nemen aan roofzuchtig gedrag, of anders oplichting van consumenten.” Dientengevolge zei de software-gigant dat het reclame voor cryptocurrency, aan cryptogeld gerelateerde producten en niet-gereguleerde binaire opties zal gaan verbieden. Het beleid zal eind juni en begin juli worden uitgerold, aldus Alsoszatai-Petheo.

Microsoft is laat met de crypto-ban

Als het om zoekmachines die crypto-advertenties verbieden gaat, is Microsoft laat op het feest. In maart kondigde Google van Alphabet Inc. aan dat vanaf juni de reclame met betrekking tot digitale tokens van alle online platforms zal worden stopgezet. Dat nieuws heeft de prijs van bitcoin 7% doen dalen. In een blogpost van toen stond dat er geen advertenties beschikbaar zouden zijn voor ICO’s, crypto-beurzen, cryptocurrency wallets en cryptocurrency trading-advies. Eerder dit jaar kondigde Facebook Inc. soortgelijke plannen aan en er zijn berichten verschenen dat Twitter Inc. hetzelfde doet.

De bewegingen van de technologiebedrijven komen op een moment waarop toezichthouders overal ter wereld op zoek zijn naar manieren om bovenop de cryptocurrency-markt te blijven.

Microsoft is gefocust op blockchain-technologie

Het komt ook op het moment dat Microsoft hard aan het werk is om een blockchain, de technologie die ten grondslag ligt aan cryptocurrency, te implementeren, net als veel andere spelers op het gebied van technologie en financiële services. In februari kondigde Microsoft plannen aan om een nieuwe vorm van een digitale identiteit op internet te creëren. “In plaats van brede toestemming te verlenen aan talloze apps en services en hun identiteitsgegevens over meerdere providers te verspreiden, hebben mensen een veilige gecodeerde digitale hub nodig waar ze hun identiteitsgegevens kunnen opslaan en de toegang ertoe gemakkelijk kunnen beheren”, schreef Ankur Patel, hoofdprogramma manager in Microsoft’s Identity divisie in een blogpost, toevoegend dat de “eigen identiteit” gemakkelijk te gebruiken zou moeten zijn en gebruikers “volledige controle” zouden moeten hebben over hoe en wanneer het wordt gebruikt.

Bron: Investopedia

Guus is een gedreven journalist met een obsessieve passie voor Blockchain, Bitcoin en Ethereum. Guus is sinds 2017 lid van het redactieteam van Bitned en houdt zich dagelijks bezig met het publiceren van actueel nieuws. Guus heeft een obsessieve passie voor Blockchain technologie en volgt alle ontwikkelingen op dit gebied al sinds 2012! Momenteel heeft Guus geïnvesteerd in Bitcoin, Ethereum en een aantal kleine ERC-20 projecten.